Svaki treći na postpejdu

Bez autora
Jul 12 2011

U poslednjih pet godina broj postpejd korisnika mobilne telefonije u Srbiji duplo je povećan, pa je tako prošle godine svaki treći korisnik svoj račun za mobilni telefon plaćao mesečno, a ne putem dopuna. Sem povećanja broja postpejd korisnika, u sva tri mobilna operatora u Srbiji ističu da postoji i blagi trend promena tarifnih paketa, odnosno da se korisnici neretko odlučuju i za prelazak na veće pakete od onih koje su već imali. Međutim, na pitanje koliko su koji postpejd paketi zastupljeni na tržištu nismo dobili odgovor. Kako kažu, reč je „poslovnoj tajni“. U Mobilnoj telefoniji Srbije navode da su u najvećoj meri korisnici izabrali tarifne profile prema svojim potrebama i da je mali broj onih koji prekorače broj minuta i poruka u okviru paketa koji imaju. Prekoračenje u tim slučajevima na mesečnom nivou ne iznosi više od desetak odsto više potrošenih minuta ili poslatih poruka. Najčešći izbor korisnika MTS-a su tarifni profili koji u okviru mesečne pretplate uključuju i određene količine minuta razgovora, SMS poruke, ali i količine podataka za prenos, odnosno internet...

Svaki treći na postpejduU poslednjih pet godina broj postpejd korisnika mobilne telefonije u Srbiji duplo je povećan, pa je tako prošle godine svaki treći korisnik svoj račun za mobilni telefon plaćao mesečno, a ne putem dopuna, pokazuje pregled tržišta telekomunikacija za 2010. Republičke agencije za elektronske komunikacije.

Sem povećanja broja postpejd korisnika, u sva tri mobilna operatora u Srbiji ističu za Danas da postoji i blagi trend promena tarifnih paketa, odnosno da se korisnici neretko odlučuju i za prelazak na veće pakete od onih koje su već imali. Međutim, na pitanje koliko su koji postpejd paketi zastupljeni na tržištu nismo dobili odgovor. Kako kažu, reč je „poslovnoj tajni“.

U Mobilnoj telefoniji Srbije navode da su u najvećoj meri korisnici izabrali tarifne profile prema svojim potrebama i da je mali broj onih koji prekorače broj minuta i poruka u okviru paketa koji imaju. Prekoračenje u tim slučajevima, kako dodaju, na mesečnom nivou ne iznosi više od desetak odsto više potrošenih minuta ili poslatih poruka. Prema njihovim rečima, najčešći izbor korisnika MTS-a su tarifni profili koji u okviru mesečne pretplate uključuju i određene količine minuta razgovora, SMS poruke, ali i količine podataka za prenos, odnosno internet.

- Korisnici koji svoj telefon pretežno koriste za osnovnu komunikaciju pozivima i porukama najčešće se odlučuju za neki od Miks tarifnih profila, dok oni koji su orijentisani i na internet na mobilnom ili poseduju smartfon biraju Miks net tarife. Uz opciju prenosa nepotrošenog saobraćaja iz pretplate, koja je deo ovih tarifnih profila, može se reći da su to najzastupljeniji paketi kod naših postpejd korisnika - ističu u MTS-u.

U Vip mobajlu napominju da u okviru nacionalnog saobraćaja postpejd korisnici uglavnom ne prekoračuju minute, poruke i megabajte koje dobijaju u okviru paketa, „jer se u poslovnicama i putem korisničkog servisa trude da preporučuju količinu sadržaja koja najviše odgovara pojedinačnim potrebama u mobilnoj komunikaciji“. Vip postpejd korisnici, kako kažu, najčešće se odlučuju za smart tarifne pakete koji su „napravljeni tako da se prilagođavaju potrebama korisnika“.

- U okviru odabrane smart tarife na raspolaganju je određeni broj smartova, a jedan smart se može iskoristiti za jedan minut razgovora prema svim mrežama, jednu SMS ili MMS poruku ili jedan megabajt prenosa podataka. Zahvaljujući potpunoj fleksibilnosti Smart tarifa, korisnici mogu iskoristiti svoje smartove u zavisnosti od sopstvenih potreba. Na primer, za nekoga ko uopšte ne koristi mobilni internet, svi smartovi biće upotrebljeni na razgovore ili poruke, ili obrnuto. Jedna od najpopularnijih tarifa je Smart 120 koja sadrži 120 smartova koje korisnik može iskoristiti na način koji mu najviše odgovara. Popularnost ovih tarifnih paketa je, inače, u stalnom porastu - objašnjavaju u Vipu.

Koordinator za medije kompanije Telenor Goran Stupar takođe ističe da postoji izražen trend povećavanja postpejd paketa. Prema njegovim rečima, „korisnici otkrivaju prednosti koje im različiti vidovi komunikacije u pokretu pružaju, pa žele nove i funkcionalnije uređaje i sve više usluga baziranih na pristupu internetu“.

- Telenor je prepoznatljiv po paketima „prenesi“ i „prenesi i surfuj“ u kojem korisnici mogu da prenesu nepotrošene minute i poruke u naredna tri meseca. Sem toga, uz najnovije surfuj pakete sa neograničenim internetom, korisnici mogu da budu onlajn koliko god žele i gde god da se nalaze. Paket im omogućava da surfuju punom brzinom protoka, a kada iskoriste predviđenu količinu megabajta po punoj brzini iz svog paketa, mogu da nastave da koriste internet do kraja meseca bez naknade, sa smanjenom brzinom protoka - napominje Stupar.

Prosečni računi poslovna tajnaU sva tri mobilna operatora nisu mogli da kažu koliki su prosečni mesečni troškovi pripejd i postpejd korisnika, navodeći da se ti podaci tretiraju kao poslovna tajna. Međutim, Ratelovom pregledu tržišta, prosečan korisnik mobilne telefonije u Srbiji mesečno potroši nešto više od 74 minuta razgovora i oko 81 SMS poruku.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik